اخبار

افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم

افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم

افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم

مقدمه

در این مطلب می خواهیم به بررسی عوامل افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم بپردازیم. شرکت آب اکسیژنه ایران با داشتن چندین سال سابقه در زمینه خرید و فروش انواع آب اکسیژنه ترکیه پاشا و ایرانی به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین تامین کننده آب اکسیژنه شناخته می شود. آب اکسیژنه در خلوص های متفاوتی تولید شده و مورد استفاده کارخانجات و صنایع قرار می گیرد. تولید آب اکسیژنه در کشور توسط کارخانه کلر پارس تبریز صورت می گیرد.

که به اندازه کافی پاسخ گوی بازار مصرفی داخلی نمی باشد. و با واردات آب اکسیژنه ترکیه پاشا نیاز داخلی به صورت کامل تامین می شود. شرکت آب اکسیژنه ایران تمام تلاش خود را می کند تا با تهیه انواع آب اکسیژنه از برندهای معتبر ، نیاز مصرف کنندگان و کارخانجات به این ماده را تامین کند. و با موجود نمودن این محصولات در انبارهای خود ، در زمان کاهش عرضه ، جلوی رشد قیمت آب اکسیژنه را بگیرد.

و به طبع آن هیچگونه خللی در روند تولید کارخانجات و کارگاه ها روی ندهد. قیمت آب اکسیژنه در بازار توسط یکسری عوامل متفاوت ، تغییر می نماید. میزان و تناژ محصول خریداری شده یکی از عوامل تاثیر گذار می باشد. ولی در فصول مختلف و در بازه های زمانی خاصی ، قیمت این محصول دچار تغییرات بسیاری می گردد.

البته عوامل بسیاری در این باره دخیل می باشند. که در ذیل مفصلا به آن ها خواهیم پرداخت. شما مشتریان و مصرف کنندگان می توانید جهت خرید آب اکسیژنه ترکیه و ایرانی با نازلترین قیمت موجود در بازار و در تمامی فصول سال از شرکت آب اکسیژنه ایران اقدام فرمایید. همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط فروش با همکاران ما در واحد فروش در تماس باشید.

عوامل دخلیل در افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم

عوامل بسیاری در افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم تاثیر گذار می باشند. لذا می خواهیم در ادامه به بررسی این عوامل بپردازیم. در طی سال جاری عوامل متعددی در افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم تأثیر داشته است. زیرا آب اکسیژنه با توجه به مصرف گسترده ای که در صنعت دارد. در اکثر کارخانجات و صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. و از آن برای تولید کالاهای ضروری استفاده می‌شود.

استفاده از آب اکسیژنه در تولید مواد شیمیایی گرفته تا به عنوان معرف شیمیایی در آزمایشگاه ها کاربرد دارد. همه این تولیدات تحت تاثیر افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم قرار می گیرند. از مواردی که میتواند به صورت مقطعی باعث افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم در بازار شود. می توان به کاهش عرضه آب اکسیژنه در بازار به دلیل تقاضای زیاد این ماده و صادرات آن به خارج از کشور اشاره نمود.

با وجود اینکه تاثیر عوامل ذکر شده به صورت مقطعی و فصلی می باشد. ولی با این حال باعث افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم می شود. صادرات به کشورهای خارج نیز یکی دیگر از اهداف مهم کارخانه کلر پارس در جهت تامین ارز کشور است. که این امر نیز به نوبه خودباعث کاهش میزان عرضه این محصول در بازار شده و بر قیمت آن در شش ماهه دوم سال جاری تاثیر می گذارد.

با افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم ، تمامی دست اندرکاران شرکت آب اکسیژنه ایران تمامی تلاش خود را به کار می بندند. تا بازار
را به روال قبلی خود برگردانند. لذا با اتخاذ تدابیری ویژه سعی می کنند تا روند افزایشی قیمت را متعادل نمایند.

 

انواع آب اکسیژنه قابل عرضه توسط شرکت آب اکسیژنه ایران

 

انواع

آب اکسیژنه

قابل عرضه توسط

شرکت

آب اکسیژنه ایران

ترکیه

( پاشا )

 35 درصد صنعتی پاشا

 35 درصد خوراکی پاشا

 50 درصد صنعتی پاشا

ایرانی

 35 درصد صنعتی ایرانی

 

نقش صادرات در افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم

حال می خواهیم نقش صادرات آب اکسیژنه و محصولات مرتبط در افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم را مورد بررسی قرار دهیم. آب اکسیژنه کاربردهای زیادی دارد. که مهم ‌ترین آن ها تولید مواد آرایشی و بهداشتی ، پزشکی و دارویی ، استخراج فلزات گرانبها ، رنگرزی و نساجی و غیره  می باشند.

آب اکسیژنه به عنوان ماده اولیه برای ساخت محصولات متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. و به عنوان ماده اولیه از اهمیت زیادی برخوردار است. و با توجه به افزایش درخواست محصولات تولید شده از آب اکسیژنه در شش ماه سال جاری و افزایش تقاضا از طرف کشورهای خارجی و صادرات آن ، این امر باعث شده تا قیمت آب اکسیژنه در شش ماهه دوم  سال جاری افزایش یابد.

چون این محصول  ماده اولیه برای ساخت سایر محصولات شیمیایی می باشد. تقاضای زیاد برای این ماده باعث کمبود آن در بازار شده و چون کارخانه فقط می‌تواند میزان مشخصی از آب اکسیژنه را تولید کند. لذا کارخانجات توانایی جواب‌ گویی برای این حجم از تقاضا را نخواهند داشت. و به طبع آن شاهد افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم سال جاری خواهیم بود.

اثر گذاری کمبود سوخت و منابع انرژی در افزایش بهای آب اکسیژنه در شش ماهه دوم

با آمدن فصل زمستان و کاهش دما ، یکی دیگر از عوامل دخیل در روند کمبود سوخت و منابع انرژی میباشد. زیرا در فصل سرما مصرف زیاد سوخت ها بخصوص گاز و فرآورده های نفتی در کل کشور افزایش می یابد. که همین امر باعث کاهش افت فشار شده و سوخت کافی و لازم به کارخانه ها و صنایع بزرگ نمی رسد.

و این مشکل باعث کاهش تولید و یا حتی تعطیلی کارخانه ها و صنایع در شش ماه دوم سال جاری شود. کارخانه کلر پارس تبریز که آب اکسیژنه تولید می نماید. در فصل زمستان از این مشکل در امان نمی باشد. و این مشکل بر کارخانه ها نیز تاثیر می گذارد. و می تواند باعث کاهش تولید و یا تعطیلی آنها شود. این اتفاق در چندین سال اخیر به وفور تکرار می شود. و کارخانه های بزرگ و صنایع از ترس کمبود آب اکسیژنه در بازار در شش ماه سال دوم ، شروع به خرید حجم بالای آب اکسیژنه را کرده و آن را در انبارهای خود ذخیره می کنند.

با توجه به کاربردهای زیاد آب اکسیژنه در صنعت ،افزایش تقاضا برای خرید آب اکسیژنه نیز زیاد خواهد بود .در طول سال، بخصوص شش ماه آخر سال بدلیل افزایش تولیدات مرتبط با آب اکسیژنه تقاضا برای خرید این ماده رشد زیادتری خواهد داشت و همین تقاضای زیاد برای خرید آب اکسیژنه باعث کاهش حجم آن در بازار و بالا رفتن قیمت آب اکسیژنه می شود.

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *