اخبار

افزایش ظرفیت تولید آب اکسیژنه

افزایش ظرفیت تولید آب اکسیژنه

افزایش ظرفیت تولید آب اکسیژنه

مقدمه

در این مطلب به بررسی افزایش ظرفیت تولید آب اکسیژنه می‌پردازیم. آب اکسیژنه جزو مواد اولیه مهم و کاربردی در صنایع می باشد. و در حال حاضر مصرف این محصول در بازار روندی صعودی را طی می کند. به همین دلیل شرکت آب اکسیژنه ایران تمام سعی خود را می کند. تا بتواند با تهیه و فروش آب اکسیژنه در خلوص های مختلف و از برندهای معتبر پاشای ترکیه و کلر پارس نیاز بازار مصرفی را تامین نماید.

این مجموعه با تامین و توزیع به موقع این محصول توانسته است. به یکی از بزرگترین تامین کنندگان این محصول تبدیل شود و با ایجاد شعبات مختلف در سطح کشور از جمله تهران و تبریز با همکاری شرکت کربنات ایران نیاز مصرف کنندگان را تامین نماید. این مجموعه به ‌دلیل سابقه درخشان و داشتن ظرفیت‌های ویژه ، انبارهای بسیاری را در سطح کشور جهت توزیع و عرضه آب اکسیژنه پاشا و کلر پارس فراهم نموده است.

و آن را به صورت خرده و عمده با پایین ترین قیمت ممکن به فروش می رساند. هدف از ارائه این مطلب بررسی علل افزایش ظرفیت تولید آب اکسیژنه می ‌باشد. آب اکسیژنه به دلیل کاربردهای فراوانی که دارد در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

آب اکسیژنه به دلیل خاصیت و کاربرد مهمی که در صنایع مربوطه دارد. تقاضا برای خرید آن به صورت افزایشی می باشد. بیشترین کاربرد و استفاده آن در صنعت کاغذسازی برای سفیدکردن کاغذ می باشد. که حدود ۶۰ درصد از تولید آب اکسیژنه برای این کار استفاده می شود. اهمیت کاغذ در دنیای امروزی و استفاده های مختلف از این محصول باعث افزایش تقاضا و بالا رفتن مصرف آن شده است.

دلایل افزایش ظرفیت تولید آب اکسیژنه

در این بخش نیز به بررسی دلایل افزایش ظرفیت تولید آب اکسیژنه می پردازیم. آب اکسیژنه به عنوان یک ماده اکسنده و سفید کننده در صنایع مختلفی کاربرد دارد. و به دلیل ویژگی های شیمیایی دارای مصارف گوناگونی می باشد. این ماده در گرید های مختلف صنعتی ، خوراکی ، آزمایشگاهی و دارویی تهیه و تولید می‌شود. آب اکسیژنه از اصلی ترین ماده اولیه در صنایع مربوطه از جمله صنایع کاغذسازی می باشد.

و خوراک اصلی خطوط تولید صنایع کاغذسازی محسوب می شود. همچنین از آب ‌اکسیژنه در سفید کننده‌ های ملایم و مواد شوینده‌ لباس استفاده می ‌شود. شوینده ها و سفیدکننده ها دارای مصارف خانگی و صنعتی بالایی بوده به همین دلیل برای تهیه این محصولات نیاز به این ماده می باشد. در بازه های زمانی خاصی از سال نیاز به مواد شوینده افزایش یافته در نتیجه نیاز کارخانجات و تولیدکننده ها به آب اکسیژنه افزایش خواهد یافت.

پس در زمان افزایش تولید ، آب اکسیژنه موجود در بازار پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان نخواهد بود. برای حل این مشکل تدابیری چون افزایش ظرفیت تولید آب اکسیژنه لازم می باشد. تا مواد اولیه صنایع مربوطه به صورت مداوم و مستمر تامین گردد. لذا تهیه مداوم و مستمر این محصول برای مصرف کنندگان ضروری می باشد.

با توجه به میزان مصرف بالای این ماده در صنایع و کارخانجات مربوطه ، تولید فعلی آب اکسیژنه پاسخگوی نیاز مصرف بازار و افزایش تقاضا نخواهد بود. پس برای حل این مشکل و رفع نیاز مصرف کنندگان باید تدابیری از سوی کارخانجات و تولیدکننده ها صورت بگیرد. که بهترین تدبیر افزایش ظرفیت تولید آب اکسیژنه می باشد.

 

افزایش ظرفیت تولید آب اکسیژنه

افزایش ظرفیت تولید آب اکسیژنه

 

انواع آب اکسیژنه قابل عرضه توسط شرکت آب اکسیژنه ایران

 

انواع

آب اکسیژنه

قابل عرضه توسط

شرکت

آب اکسیژنه ایران

ترکیه

( پاشا )

 صنعتی پاشا

خوراکی پاشا

آب اکسیژنه 50 درصد صنعتی پاشا

ایرانی

آب اکسیژنه صنعتی ایرانی

 

اثرات افزایش ظرفیت تولید بر تولید داخلی

طبق اطلاعات آماری بدست آمده ، افزایش ظرفیت تولید آب اکسیژنه بر تولید داخلی تاثیر مثبت داشته و باعث رشد اقتصادی خواهد شد. تهیه مستمر و مداوم آب اکسیژنه برای خطوط تولید کارخانجات و تولید کننده ها امری ضروری و مهم می ‌باشد. زیرا در صورت کمبود این ماده کارخانجات و تولید کننده ها و همچنین صنایع مربوطه بزرگ و کوچک دچار مشکل خواهند شد.

از این رو این ماده به عنوان ماده اولیه ی صنایع شناخته می شود. و دارای مصارف گوناگونی می باشد. با توجه به مصارف گوناگون و بالای این محصول ، افزایش تقاضا برای خرید آن بالا رفته و باید برای تامین این محصول چاره ای از طرف کارخانجات تولید کننده اندیشیده شود. بهترین راه حل برای حل مشکل تامین آب اکسیژنه ، افزایش ظرفیت تولید آب اکسیژنه می باشد.

با افزایش میزان تولید ، التهاب به‌ وجود آمده در بازار کم‌ تر شده و قیمت آب اکسیژنه که بر اثر این التهاب به‌ وجود آمده ، افزایش یافته بود. نیز به‌تدریج و به‌ صورت طبیعی کاهش خواهد یافت. و قیمت آن به حد نرمال خود خواهد رسید. با کاهش قیمت آن ، قیمت سایر محصولاتی که با این ماده مرتبط هستند نیز کاهش خواهد یافت. درنتیجه از التهاب بازار کاسته شده و قیمت آب اکسیژنه و سایر محصولات مرتبط به این ماده به روال طبیعی خود برخواهند گشت.

با عرضه به موقع و تامین آب اکسیژنه ، کارخانجات و مصرف‌ کنندگان ، ظرفیت خطوط تولید خود را مجددا افزایش خواهند داد. و طبق روال قبلی به فعالیت خود ادامه خواهند داد. که یکی از تأثیرات مطلوب افزایش ظرفیت تولید می باشد. همچنین با انجام این مورد ، میزان آب اکسیژنه‌ موجود در بازار افزایش یافته و هیچ‌ گونه کمبودی در بازار احساس نخواهد شد.

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *