اخبار

افزایش 15 درصدی قیمت آب اکسیژنه

افزایش 15 درصدی قیمت آب اکسیژنه

افزایش 15 درصدی قیمت آب اکسیژنه

مقدمه

در این مطلب به بررسی روند افزایش 15 درصدی قیمت آب اکسیژنه می پردازیم. آب ‌اکسیژنه ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی دارد. و کاربردهای فراوان این محصول در صنایع و سایر بخش ها بخاطر همین موضوع می باشد. امکان استفاده از این ماده بسیار سهل می باشد. و سایر محصولات تولیدی مرتبط با این ماده موجب آلودگی محیط ‌زیست نمی ‌شوند.

این ماده یکی از رایج ‌ترین مواد شیمیایی است. که در زندگی روزمره نیز کاربردهای گسترده ‌ای دارد.  از این‌رو میزان مصرف این ماده در داخل کشور و صادرات آن همیشه روند افزایشی داشته و باید نسبت‌به تهیه و توزیع مناسب آن اقدامات لازم انجام بگیرد. تا از بروز کمبود عرضه و روند افزایش 15 درصدی قیمت آب اکسیژنه جلوگیری شود.

شرکت آب ‌اکسیژنه ایران یکی از بزرگ‌ترین تأمین کنندگان انواع آب اکسیژنه صنعتی و خوراکی در سطح کشور می باشد. و با همکاری شرکت هایی از قبیل کربنات ایران ، متانول ایران ، سولفوریک ایران ، پرکلرین ایران ، کلریدریک ایران و استیک ایران انواع مواد اولیه شیمیایی را تامین می نماید.

این مجموعه درصدد است تا از کمبود این محصول در بازار جلوگیری نماید. و با تهیه و فروش آب اکسیژنه ، مواد اولیه مورد نیاز صنایع داخلی و صنایع خارجی را تأمین کند. و از بروز مشکلات کمبود و روند افزایش قیمت آب اکسیژنه جلوگیری نماید.

این مجموعه آب اکسیژنه را از برندهای کلر پارس تبریز و پاشای ترکیه تأمین کرده و به صورت عمده و خرده به فروش می رساند. هم چنین به دلیل داشتن انبارهای متعدد و امکانات حمل و نقلی پیشرفته ، دسترسی راحت و آسان را برای خریداران محیا نموده است.

​​

عوامل تاثیر گذار در افزایش 15 درصدی قیمت آب اکسیژنه

در این بخش عوامل تاثیر گذار در افزایش 15 درصدی قیمت آب اکسیژنه مورد بررسی قرار خواهیم داد. عوامل متعددی در قیمت گذاری محصولات شیمیایی دخیل می باشند. و آب اکسیژنه نیز تحت تاثیر این عوامل می باشد. اولین و مهم ترین عاملی که در قیمت آب اکسیژنه تاثیر دارد. کمبود عرضه این ماده توسط کارخانجات و تولیدکننده ها می باشد.

در بازه ی زمانی خاصی ، تولید آب اکسیژنه توسط کارخانجات کاهش پیدا کرده و میزان عرضه نیز کاهش پیدا می کند. که این مورد یک عامل مهم در افزایش قیمت این محصول می باشد . هم چنین افزایش تقاضا در در چهار ماه آخر سال سبب می شود. تا میزان تقاضا با تولید فعلی هم خوانی نداشته و بازار دچار کمبود آب اکسیژنه شود. و میزان عرضه و تقاضا نیز دچار اختلال گردد.

دومین عامل مؤثر در افزایش  قیمت آب اکسیژنه ، میزان دسترسی به مواد اولیه شیمیایی جهت تولید آب اکسیژنه می‌ باشد. در دسترس بودن و هزینه مواد اولیه مورد استفاده در تولید آب اکسیژنه می‌تواند. مستقیما بر قیمت این محصول تأثیر بگذارد.

افزایش قیمت مواد اولیه در طی چند ماه اخیر به ‌خصوص در  ماه ها  آخر سال روندی صعودی داشته و این میزان افزایش قیمت می‌تواند باعث افزایش 15 درصدی قیمت آب اکسیژنه گردد.

افزایش 15 درصدی قیمت آب اکسیژنه

افزایش 15 درصدی قیمت آب اکسیژنه

 

انواع آب اکسیژنه قابل عرضه توسط شرکت آب اکسیژنه ایران

 

 

انواع

آب اکسیژنه

قابل عرضه توسط

شرکت

آب اکسیژنه ایران

ترکیه

( پاشا )

35% صنعتی پاشا

35% خوراکی پاشا

50% درصد صنعتی پاشا

ایرانی

35% صنعتی کلر پارس

50% صنعتی کلر پارس

 

 

پیامدهای نامطلوب افزایش 15 درصدی قیمت آب اکسیژنه

در این بخش نیز پیامدهای نامطلوب افزایش  قیمت آب اکسیژنه بیان خواهد شد. یکی از عواملی که باعث افزایش قیمت محصولات شیمیایی از جمله آب اکسیژنه می‌شود. افزایش نرخ دولتی دلار می ‌باشد که منجر به افزایش قیمت مواد اولیه می شود.  اکثر مواد اولیه در بازار جهانی به دلار قیمت‌گذاری می‌شوند.

افزایش قیمت دلار نیز باعث افزایش هزینه‌ های واردات مواد اولیه شده و این افزایش هزینه ب ر قیمت نهایی محصول تأثیر می گذارد. علاوه‌بر این، افزایش قیمت دلار می‌تواند تأثیر منفی بر صنعت تولید داخلی داشته باشد. زیرا هزینه ‌های تولید در داخل نیز ممکن است افزایش یابد.

با توجه به وجود شرایط اقتصادی و اثر تحریم های وضع شده بر کشور ، افزایش 15 درصدی قیمت آب اکسیژنه می تواند پیامدهای منفی را برای تولید داخلی داشته باشد. زیرا آب اکسیژنه جزو مواد اولیه مهم در بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک کشور می باشد. و با افزایش قیمت مواد اولیه ، محصولات تولیدی نهایی نیز افزایش قیمت خواهند داشت.

آب اکسیژنه به دلیل کاربردهای فراوان و گسترده ای که در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت ، صنایع کشاورزی ، صنایع دام و طیور  ،صنایع آرایشی و بهداشتی ، صنایع پزشکی و دارویی دارد.  به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار میگیرد. از این افزایش قیمت آب اکسیژنه می تواند بر قیمت نهایی محصولات تولیدی صنایع مرتبط تاثیر بگذارد.

در نتیجه افزایش یا کاهش قیمت آب اکسیژنه تأثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی فرآورده ها دارد. با افزایش قیمت آب اکسیژنه ، صنایع و تولیدکنندگان مجبور خواهند شد.  برای جبران قیمت این محصول، قیمت محصولات تولیدی خود را بالا ببرند و آن را نسبت به قبل گرانتر بفروشند.

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *