اخبار

افزایش 20 درصدی عرضه آب اکسیژنه

افزایش 20 درصدی عرضه آب اکسیژنه

افزایش 20 درصدی عرضه آب اکسیژنه

مقدمه

در این مطلب افزایش 20 درصدی عرضه آب اکسیژنه را مورد بررسی قرار می دهیم. آب اکسیژنه از کاربردی ترین محصولات شیمیایی در صنایع بزرگ کشور بوده که تولید و تامین آن جزو ضروریات می باشد. از این رو شرکت آب اکسیژنه ایران برای تامین نیاز مصرف کنندگان اقدام به فروش آب اکسیژنه از برندهای معتبری چون کلر پارس و پاشای ترکیه نموده است.

تهیه و تامین مواد اولیه صنایع از مهم ترین اهداف این مجموعه است. و همین امر باعث شده تا شرکت آب اکسیژنه ایران با همکاری شرکت کربنات ایران به یکی از بزرگترین تامین کنندگان محصولات شیمیایی تبدیل شود. و این محصول را به صورت عمده و خرده در تمامی شعبات خود در سطح کشور از جمله تهران و تبریز موجود نموده و به فروش برساند.

این مجموعه انواع آب اکسیژنه را در تمامی انبارهای خود به صورت مستمر موجود می نماید. تا با عرضه به موقع آن به بازار ، هیچ گونه کمبودی وجود نداشته باشد. افزایش 20 درصدی عرضه آب اکسیژنه و و تامین سراسری آن به بازار میتواند نقطه مثبتی برای افزایش میزان تولید محصولات مرتبط باشد.

جهت تحقق افزایش عرضه آب اکسیژنه ، این مجموعه دست به کار شده و انواع آب اکسیژنه کلر پارس و پاشای ترکیه را در انبارهای خود تامین نموده است. تا نیاز کارخانجات و تولیدکنندگان را فراهم نماید. با اجرا شدن فرآیند افزایش عرضه آب اکسیژنه  ،در کنار رفع نیاز تولیدکنندگان ، میزان تولید محصولات مرتبط نیز افزایش می یابد.

علت های افزایش 20 درصدی عرضه آب اکسیژنه

در این بخش نیز به بررسی افزایش 20 درصدی عرضه آب اکسیژنه در ۳ ماهه آخر سال جاری می پردازیم. آب اکسیژنه به عنوان یک محصول کاربردی همیشه مورد توجه صنایع کلان کشور قرار گرفته است. و استفاده از این محصول در بخشهای صنعتی و تولیدی به صورت گسترده و مستمر صورت می گیرد.

یکی از مهم ترین کاربردهای این محصول در صنعت کاغذسازی ، سفید کردن کاغذ می باشد. حدود ۶۰ درصد از تولید آب اکسیژنه در جهان برای این هدف استفاده می شود. و باعث شده تا این محصول به عنوان ماده اولیه در صنعت کاغذسازی کاربرد داشته باشد. به دلیل استفاده گسترده  کاغذ در سطح جهان ، صنعت کاغذسازی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

و این صنعت در کشور به حدی گسترده می باشد. که میتواند هم نیاز داخلی و هم نیاز خارجی را تامین نماید. در طی چند سال اخیر این صنعت به دلیل رضایمندی مشتریان و کیفیت بالای محصولات خود ، توانسته است. وارد رقابت با تولیدکنندگان دیگر شده و محصولات خود را صادر نماید. و روز به روز در راستای رقابت با تولیدکنندگان دیگر کیفیت محصولات خود را به‌صورت چشمگیری افزایش دهد.

افزایش کیفیت محصولات تولیدی و رضایتمندی خریداران باعث ایجاد فرصت های تجاری مناسبی برای تولیدکنندگان در بازار جهانی شده است. از این رو افزایش تقاضا از طرف خریدارن خارجی و داخلی سبب شده تا کارخانجات تولید کننده افزایش 20 درصدی عرضه آب اکسیژنه را دستور کار خود قرار دهند.

تا بتوانند پاسخگوی نیاز بازار داخلی و خارجی باشند. با توجه به این‌که میزان تولید آب اکسیژنه در ۴ ماه آخر سال جاری جوابگوی نیاز داخلی نمی ‌باشد. پس باید تدابیری همچون افزایش عرضه آب اکسیژنه توسط تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان اتخاذ گردد.

 

افزایش 20 درصدی عرضه آب اکسیژنه

افزایش 20 درصدی عرضه آب اکسیژنه

 

انواع آب اکسیژنه قابل عرضه توسط شرکت آب اکسیژنه ایران

 

انواع

آب اکسیژنه

قابل عرضه توسط

شرکت

آب اکسیژنه ایران

ترکیه

( پاشا )

 صنعتی پاشا

خوراکی پاشا

آب اکسیژنه 50 درصد صنعتی پاشا

ایرانی

آب اکسیژنه صنعتی ایرانی

 

 

اثرات مطلوب افزایش 20 درصدی عرضه آب اکسیژنه بر چرخه تولید

همان ‌طورکه در مطالب قبلی اشاره شد آب اکسیژنه به ‌عنوان ماده اولیه در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. و دارای کاربردهای گسترده ای می باشد. ازاین‌ رو افزایش 20 درصدی عرضه آب اکسیژنه می‌تواند تأثیرات مثبت و بسزایی در تولید داخلی ، صادرات و رشد شاخص اقتصادی کشور داشته باشد.

صنایعی که به صورت گسترده و مداوم از این ماده استفاده می کنند. جزو صنایع بزرگ کشور هستند. از جمله صنایع می توان به صنایع کاغذسازی ، کشاورزی ، آرایشی و بهداشتی ، پزشکی ، دام و طیور اشاره نمود. به دلیل اهمیت و کاربردی که این ماده در صنایع مختلف دارد. لذا میزان مصرف آن نیز چشمگیر می باشد.

بخصوص در فصولی از سال که نیاز به مصرف آب اکسیژنه توسط صنایع مربوطه افزایش می‌ یابد. در این‌صورت میزان تولید فعلی آب ‌اکسیژنه پاسخگوی نیاز بازار و مصرف‌ کنندگان نخواهد بود. پس می بایست افزایش عرضه آب‌ اکسیژنه با همکاری شرکت ها و تولیدکنندگان صورت گیرد.

یکی دیگر از کاربردهای آب اکسیژنه ، استفاده در تهیه مواد شوینده و بهداشتی می باشد. که این مواد در سه ماه سال جاری از لحاظ مصرف دارای روند صعودی می باشند. با توجه به این ‌که آب اکسیژنه به ‌عنوان ماده اولیه در خطوط تولید کارخانجات تولیدکننده مواد شوینده و بهداشتی استفاده می ‌شود. ازاین ‌رو میزان درخواست برای این ماده اولیه افزایش خواهد یافت.

تا خطوط تولید این کارخانجات با کمبود مواد اولیه مواجه نشوند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی باید افزایش  عرضه آب اکسیژنه از طرف تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت گیرد. درنتیجه با افزایش عرضه آب ‌اکسیژنه ازسوی کارخانجات و تأمین کنندگان ، واحدهای صنعتی و تولیدی دچار مشکل نشده و می ‌توانند افزایش ظرفیت تولید خود را ادامه دهند.

منبع: https://fa.wikipedia.org/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *