اخبار

تامین مواد اولیه محصولات بهداشتی کربنات سدیم و آب اکسیژنه

تامین مواد اولیه محصولات شوینده و بهداشتی

تامین مواد اولیه محصولات شوینده و بهداشتی

مقدمه

شرکت آب اکسیژنه ایران ، یکی از نام ها و برندهای معروف تجاری ، در زمینه تامین مواد اولیه محصولات شوینده و بهداشتی می باشد. که از چندین سال قبل فعالیت خود را در بخش تامین مواد اولیه محصولات شوینده و بهداشتی آغاز نموده است. معروفیت این شرکت نیز در بازار ایران ، طی  چند سال اخیر به علت واردات مستقیم و گسترده انواع آب اکسیژنه پاشا ( ترکیه ) توسط این مجموعه می باشد.

این شرکت با واردات تخصصی و گسترده و مستقیم انواع آب اکسیژنه خوراکی و صنعتی پاشا ( تر کیه ) طی سال های اخیر ، نیاز بخش گسترده ای از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مرتفع نموده است. و توانسته است پاسخگوی نیاز ، کارخانجات و تولیدی های محصولات شوینده و بهداشتی در سطح کشور باشد.

در سال جاری با توجه به افزایش نیاز کشور و مصرف داخلی در بخش محصولات شوینده و بهداشتی ، نیاز به مواد اولیه نیز از سوی تولید های و کارخانجات نیز رشد به سزایی داشته است. این شرکت با نیاز سنجی دقیق از بازار داخلی و بررسی نیازهای تولیدکنندگان ، اقدام به همکاری با شرکت کربنات ایران نموده است.

شرکت کربنات ایران نیز یکی از تامین کنندگان انواع کربنات سدیم سبک و سنگین در سطح کشور می باشد. و همانند شرکت آب اکسیژنه ایران ، تامین مواد اولیه محصولات شوینده و بهداشتی را بر عهده دارد. در ادامه این مطلب به بررسی نحوه همکاری این دو شرکت در تامین مواد اولیه ، برای کارخانجات و تولیدی های محصولات شوینده و بهداشتی می پردازیم.

 

محصولات شیمیایی مورد نیاز جهت تامین مواد اولیه محصولات شوینده و بهداشتی

تولید محصولات بهداشتی و شوینده ، یک بخش وسیع تولیدی می باشد. که به دلیل متنوع بودن محصولات تولید شده ، مواد شیمیایی متنوعی در این بخش کاربرد و مصرف دارند. این مواد در زندگی روزمره ما مصارف زیادی دارند. و ما از آن ها به وفور استفاده می نماییم.

در بخش صنعت نیز از نوع صنعتی این مواد استفاده می شود. به طور کلی از این ترکیبات هم برای مصارف صنعتی و هم برای مصارف خانگی و شخصی استفاده می گردد. لذا با وجود بخش های زیاد مصرف کننده ،  مواد شیمیایی گوناگونی جهت تولید این محصولات به کار برده می شوند. که با توجه به محل و نوع کاربرد ، نوع خاصی از ترکیبات شیمیایی را شامل می شوند.

در جدول زیر به برخی از این مواد اولیه شیمیایی اشاره شده است.

 

 

 

مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز جهت تولید مواد بهداشتی و شوینده

انواع آب اکسیژنه
انواع کربنات سدیم
تگزاپون
آب ژاول
اسید کلریدریک
اسید سیتریک
بهدامیل
کوکامید
لورامید

 

انواع آب اکسیژنه و کربنات سدیم جز مهمترین و پرمصرف ترین مواد اولیه  در این بخش تولیدی می باشند. و چون  این دو شرکت از تامین کنندگان عمده آب اکسیژنه و کربنات سدیم می باشند. لذا همکاری های خود را مبنی بر تامین مشترک و یکپارچه این دو ماده اولیه ، جهت رفع نیاز تولید کنندگان و مصرف کنندگان آغاز نموده اند.

 

همکاری های صورت گرفته در بخش تامین مواد اولیه محصولات شوینده و بهداشتی

با توجه به این که مواد و محصولات شیمیایی بسیاری در تولید محصولات بهداشتی و شوینده کاربرد دارند. تامین مواد اولیه محصولات شوینده وبهداشتی نیز طیف گسترده ای از محصولات شیمیایی را در برمی گیرد.  محصولاتی که دو این دو شرکت تامین کننده عمده آن می باشند. انواع آب اکسیژنه صنعتی و خوراکی و انواع کربنات سدیم سبک و سنگین بوده که جزو مواد اولیه ضروری کارخانجات و تولیدی های محصولات شوینده و بهداشتی می باشند.

شرکت آب اکسیژنه ایران یکی از تامین کنندگان انواع آب اکسیژنه جهت خرید آب اکسیژنه 35 درصد صنعتی پاشا و شرکت کربنات ایران نیز یکی از تامین کنندگان انواع کربنات سدیم جهت خرید کربنات سدیم سبک مراغه توسط تولیدکنندگان می باشند. چون این دو محصول از پرمصرف ترین مواد اولیه در بخش تولید محصولات شوینده و بهداشتی هستند.

و در کنار هم بیشترین مصرف و کاربرد را دارند. لذا این دو شرکت با اتخاذ تصمیمات جدید در بخش های مدیریتی و توسعه ای خود ، رویکرد خود را بر تجمیع و یکسان سازی ارائه محصولات و خدمات خود معطوف نموده اند. همکاری های این دو شرکت شامل ارائه و توزیع این دو محصول در تمامی انبارهای خود در سطح کشور ، و تجمیع تمامی امور مربوط به فروش و بازرگانی می باشد.

با اتخاذ رویکرد جدید این دو شرکت مبنی بر ارائه آب اکسیزنه و کربنات سدیم در تمامی انبارهای موجود در سطح کشور ، طی چند هفته اخیر شاهد کاهش محسوس و چشمگیر مشکلات تولیدکنندگان در زمینه تامین مواد اولیه محصولات شوینده و بهداشتی هستیم. با این تغییر رویکرد ، خریداران در اقصی نقاط کشور قادر به خرید و تامین مواد اولیه محصولات شوینده و بهداشتی در سریعرتین زمان ممکن و با نازلترین قیمت موجود در بازار خواهند بود.

تاثیر همکاری ها بر وضعیت بازار داخلی و تولیدکنندگان

همانگونه که در بخش های قبل بیان نمودیم. آب اکسیژنه و کربنات سدیم جز کاربردیترین مواد اولیه در صنعت تولید مواد بهداشتی و شوینده می باشند. و چون نیاز داخلی برای این نوع مواد بهداشتی روندی رو به رشد را شاهد می باشد. در بازار داخلی شاهد کمبود عرضه مواد اولیه می باشیم. و با این کمبود عرضه و افزایش تقاضا ، قیمت مواد اولیه سیری صعودی را طی نموده است.

در این میان دلالان و واسطه ها فقط به دنبال سود بوده و متضرر اصلی کارخانجات و تولیدی های مرتبط می باشند. لذا با توجه با سابقه کاری و ارتباطی که این دو مجموعه با یکدیگر  دارند. . همچنین مشاهده وضعیت کمبود مواد مورد نیاز در بازار که باعث رکود تولید در این صنعت شده بود.

و از سوی دیگر افزایش تقاضای مصرف کنندگان مبنی بر تامین فوری مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات ، این دو شرکت در کوتاهترین زمان ممکن زمینه های آغاز همکاری های لازم را فراهم نمودند. و با اتخاذ تصمیمات و تدابیر متاناسب با وضعیت بازار ، اقدام به تجمیع روندهای فروش و توزیع نمودند. در مدت زمان کوتاهی پس از آغاز این همکاری ها ، مصرف کنندگان شاهد فراهم شدن مواد مورد نیاز خود در کوتاهترین زمان ممکن بودند.

این اقدامات در طول چندین روز باعث ایجاد پایداری و ثبات در بازار داخلی گردید. که هم باعث کاهش قیمت ها و هم باعث افزایش عرضه گردید. در نهایت نیز این اقدامات عملی منجر به رونق تولید و پاسخگویی به نیاز مشتریان گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *