اخبار

رشد سهم فروش آب اکسیژنه در معاملات مواد شیمیایی

رشد سهم فروش آب اکسیژنه در معاملات مواد شیمیایی

بررسی رشد سهم فروش آب اکسیژنه در معاملات مواد شیمیایی

بررسی و تجزیه تحلیل دقیق داده ها و اطلاعات مرتبط با تجارت مواد شیمیایی بیانگر افزایش چشمگیر رشد سهم فروش آب اکسیژنه در معادلات مواد شیمیایی می باشد. چون آب اکسیژنه در زمره پرکاربردترین محصولات شیمیایی قرار دارد. اغلب بخش های صنعتی ، تولیدی و بهداشتی بزرگ و کوچک در روند تولید محصولات خود و فرآیندهای جانبی از این ماده استفاده می نمایند.

از بررسی های دقیق آمارهای معاملاتی مربوط به سال های 2018 تا 2022 میلادی مشخص می گردد. که این ترکیب در معاملات جهانی محصولات شیمیایی ، دارای رتبه و جایگاه ویژه ای می باشد. همچنین در بررسی این آمارها ، اعداد و ارقام نشان می دهند که در بازار تجارت مواد شیمیایی  سهم آب اکسیژنه مبلغی در حدود 850 تا 960 میلیون دلار می باشد.

در طول سال های 2016 تا 2022 میلادی روند خرید آب اکسیژنه و صادرات آن با رشدی برابر با 22/9 % از مبلغ 670 میلیون دلار به 973 میلیون دلار ، افزایش پیدا کرده است. این مبالغ ، بیان می نمایند که سهم درصدی این ماده از بازار تجارت جهانی مواد و کالاهای شیمیایی ، در حدود 0/0051 % می باشد.

دلایل جهانی رشد سهم فروش آب اکسیژنه در معاملات مواد شیمیایی طی سال های اخیر

در سال های اخیر میلادی عمدتا چندین کشور اروپایی و آسیایی شامل لوکزامبورگ ، آلمان ، بلژیک ، ترکیه ، هلند ، هند و کره جنوبی در رده برترین صادرکننده های آب اکسیژنه قرار دارند. میزان مبلغ دلاری صادرات این کشورها به صورت میانگین مبلغی در حدود 55 تا 93 میلیون دلار برآورد می شود. و در میان این کشورها میزان صادرات کشور لوکزامبورگ در صدر قرار دارد.

واردات آب اکسیژنه نیز از لحاظ فرآیندهای تولیدی و بهداشتی برای اغلب کشورها حائز اهمیت می باشد. به همین علت است که ایالات متحده ، هند ، چین تایپه ، ایران ، ایتالیا ، روسیه ، گرجستان ، قزاقستان و سایر کشورها اقدام به واردات این محصول می نمایند. میزان واردات این کشورها به صورت میانگین مبلغی در حدود 30 تا 76 میلیون دلار تخمین زده می شود.

این حجم از مبادلات تجاری ، بیانگر ارزش بالای اقتصادی این محصول ارزشمند می باشد. زیرا با توجه به برخی شرایط بهداشتی و صنعتی کشورهای مختلف ، مصرف این محصول دارای رشد بی سابقه ای  می باشد. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر ، بازارهای معاملاتی و خرید آب اکسیژنه را به یکی از پربازده ترین و پرسودترین بازارهای معاملاتی جهانی تبدیل کرده اند. و  تمامی این دلایل باعث رشد سهم فروش آب اکسیزنه در معاملات مواد شیمیایی می باشند.

 

رشد سهم فروش آب اکسیژنه در معاملات مواد شیمیایی

رشد سهم فروش آب اکسیژنه در معاملات مواد شیمیایی

 

عوامل مرتبط در افزایش رشد سهم فروش  آب اکسیژنه در بازارهای تجاری

اقتصادی و تجاری افزایش روز افزون تقاضا ، نیاز به تامین کنندگان بیشتر جهت تامین نیاز مصرف کنندگان
تولیدی و صنعتی رشد تعداد کارخانجات و صنایع مصرف کننده ، افزایش مراکز بهداشتی و تولیدی مصرف کننده
جهانی بستر مناسب و رو به رشد بازارهای معاملاتی ، رشد تقاضا از سوی

خریداران ، ایجاد بستر مناسب جهت فروش

بهداشتی و دارویی نیاز گسترده بخش دارویی و بهداشتی ، مقرون به صرفه بودن ،

در درسترس و کم خطر بودن

 

تاثیر افزایش تقاضای آب اکسیژنه بر مبادلات تجاری جهانی مواد شیمیایی

ویژگی های خاص شیمیایی آب اکسیژنه ، کاربردها و مصارف بسیار گوناگون و متنوعی را برای آن به ارمغان آورده است. صنایع و تولید کننده های محصولات شیمیایی و بهداشتی ، دارویی و پزشکی ، صنعتی و معدنی از جمله عمده مصرف کننده های این ترکیب می باشند. اصلی ترین جایگاه مصرف این ماده بخش بهداشتی و دارویی می باشد. و از آن در انواع رنگ موها و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده های متداول بهره برده می شود.

در طی چند سال اخیر نیز با شیوع بیماری کرونا ، مصرف آب اکسیزنه به  بیشترین مقدار خود در چندین سال اخیر رسیده است. زیرا نیاز روزافزون به مواد ضدعفونی کننده باعث کمبود سایر مواد اولیه لازم جهت تولید مواد ضدعفونی کننده از جمله اتانول گردید. و آب اکسیژنه نیز با حضور خود در بازار این جای خالی را به صورت کامل پرنمود. حضور پررنگ آب اکسیژنه در بخش دارویی و بهداشتی طی سال های اخیر ، از چندین علت تاثیر می پذیرد.

یکی از علل ها ، ویژگی های خاص شیمیایی و وفور آن در بازار و همچنین کم خطر بودن آن جهت تولید مواد ضد عفونی کننده متداول می باشد. و دیگر عامل مهم ، مقرون به صرفه بودن و دسترسی سریع به این ماده می باشد. استفاده از  آن نیز جهت فرآیندهای بهداشتی و دارویی بسیار مقرون به صرفه تر از سایر ترکیبات مشابه می باشد.

و نسبت به سایر محصولات مشابه نیز در درسترس تر می باشد. قیمت آب اکسیژنه هم در مقایسه با سایر مواد مشابه و هم خانواده ، ارزان تر و اقتصادی تر می باشد. با توجه به تمامی موارد اشاره شده ، افزایش روز افزون تقاضا برای خرید و فروش آب اکسیژنه ، تاثیر مثبت و رو به رشدی را در رشد سهم فروش آب اکسیژنه در معاملات مواد شیمیایی بر جا گذاشته است.

 

چشم انداز پیش روی رشد سهم فروش آب اکسیژنه در بازارهای جهانی مواد شیمیایی

کارشناسان و متخصصین حوزه تجارت و اقتصاد ، چشم انداز روشنی را برای رشد سهم فروش آب اکسیژنه در آینده بازارهای جهانی مواد شیمیایی توصیف می کنند. زیرا اغلب آنها بر این باور می باشند که روند عرضه و تقاضا ، مهمترین عامل تعیین کننده بازارهای تجارتی و معاملاتی می باشند. حال با بررسی شرایط کنونی و پیش روی جوامع و حوزه های مختلف ، امیدها به روند رو به رشد نقش آب اکسیژنه در آینده بازارهای تجاری بیش از پیش بیشتر شده است.

طبق نظر کارشناسان ، صنایع و کارخانجات و تولیدکننده های محصولات آرایشی و بهداشتی که عمده مصرف کننده این ماده  می باشند. به صورت روز افزون در حال توسعه و گسترش هستند. و دارای برنامه های توسعه ای ، چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی می باشند. این گونه برنامه های توسعه ای ، افزایش تولید را به دنبال دارند. که به طبع آن نیاز برای مواد اولیه ، روند صعودی را در پیش می گیرد. حال با توجه به این که آب اکسیژنه یک از اصلی ترین مواد اولیه این طیف از صنایع و تولیدی ها می باشد.

حجم تقاضا برای خرید آن افزایش می یابد. که می بایست روند عرضه و تولید آب اکسیژنه نیز به صورت هماهنگ با میزان تقاضا ، افزایش یابد. حال با توجه به مطالب فوق و بررسی نظریه های کارشناسی ، این گونه استنباط می شود. که چشم انداز رو به رشدی برای فروش آب اکسیژنه ، هم در حال حاضر و هم در آینده پیش روی بازارهای جهانی مواد شیمیایی در انتظار است.

 

منبع:https://fa.wikipedia.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *