اخبار

رشد 16 درصدی صادرات آب اکسیژنه

رشد 16 درصدی صادرات آب اکسیژنه

رشد 16 درصدی صادرات آب اکسیژنه

مقدمه

در این مطلب رشد 16 درصدی صادرات آب اکسیژنه در شش ماه آخر سال جاری مورد بررسی قرار می گیرد. با توجه به آمارهای موجود ، آب اکسیژنه یکی از پرمصرف ترین مواد شیمیایی در کل جهان می‌ باشد. و بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ از این ماده در تولید محصولات و انجام فرآیندها استفاده می کنند‌. شرکت آب اکسیژنه ایران همیشه در تلاش است. تا بتواند آب اکسیژنه را از برندهای معتبری چون کلر پارس تبریز  و پاشای ترکیه تهیه و توزیع نماید.

و با فروش آب اکسیژنه مورد نیاز مصرف کنندگان ، نیاز بازار را تامین نماید. این مجموعه با همکاری شرکت هایی همچون شرکت کربنات ایران و شرکت متانول ایران ، مواد اولیه مورد نیاز صنایع مربوطه را تامین می نمایند. شرکت های تولیدکننده این ماده جهت رقابت با بازار جهانی کیفیت محصولات خود را ارتقا داده اند. تا سبب رضایتمندی مشتریان شوند.

همین علت هم باعث ایجاد فرصت کاری مناسب و افزایش تقاضا از سوی خریداران خارجی شده است. شرکت آب اکسیژنه ایران از معتبرترین شرکت های تامین کننده محصولات شیمیایی بوده و توانایی تهیه و توزیع انواع آب اکسیژنه را به صورت مداوم و گسترده دارا می باشد. خریداران و مصرف کنندگان می توانند این محصول را از تمامی شعبات موجود در سطح کشور از جمله تهران و تبریز به صورت عمده و خرده سفارش داده و در سریع ترین زمان ممکن دریافت نمایند.

کارخانجات و تامین کنندگان آب اکسیژنه برای جبران کمبود این محصول تدابیری اندیشیده اند. تا بتوانند محصول مورد نیاز مصرف کنندگان را تامین کرده و در جهت رشد 16 درصدی صادرات آب اکسیژنه اقدام نمایند. افزایش تولید آب اکسیژنه در راستای رشد 16 درصدی صادرات آب اکسیژنه به کشورهای خارجی از مهم ترین دستاوردهای اقتصادی برای تولیدکنندگان داخلی می باشد.

علل رشد 16 درصدی صادرات آب اکسیژنه

آب اکسیژنه به دلیل ویژگی و کاربردهای مختلفی که دارد. همیشه مورد توجه صنایع کلان کشور بوده و تقاضا برای خرید آن رو به افزایش می باشد. منتهی جهت تامین نیاز داخلی و خارجی ، می بایست تولیدکننده های این ماده ظرفیت تولید خود را متناسب با نیاز بازار تنظیم نمایند. تا علاوه بر رفع نیاز بازار داخلی ، محصول مورد نیاز برای رشد 16 درصدی صادرات آب اکسیژنه نیز تامین گردد.

در کشورمان تولیدکننده های آب اکسیژنه توانسته اند. وارد رقابت با تولیدکننده های دیگر شده و خود را در بین رتبه های برتر قرار دهند. از این رو میزان درخواست برای خرید این محصول از سوی کشورهای خارجی روندی صعودی دارد. از مهم ترین دلایلی که باعث شده تا تولیدکننده ها بتوانند میزان صادرات را افزایش داده و به ۱۶ درصد برسانند میتوان به ظرفیت های بالای موجود در کشور اشاره نمود.

تولیدکننده ها با استفاده از ذخایر معدنی و طبیعی موجود در کشور می‌ توانند. اقدام به تولید آب اکسیژنه کرده و این محصول را طبق نیاز بازار تولید نمایند. و در کنار آن رشد صادرات آب اکسیژنه را به ارمغان بیاورند. که یک دستاورد با ارزش در جهت رشد اقتصادی می باشد. از دلایل دیگری که امکان رشد صادرات آب اکسیژنه را برای کشور فراهم می کند.

وجود کارخانجاتی با امکانات پیشرفته و ظرفیت بالای خطوط تولیدی آن ها می باشد. کارخانجات تولید کننده آب اکسیژنه می ‌توانند. خطوط تولید خود را توسعه داده و میزان تولید خود را افزایش دهند. با افزایش میزان تولید آب اکسیژنه ، کشور می‌ تواند رشد صادرات آب اکسیژنه را به‌ عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در خاورمیانه ، شاهد باشد.

رشد 16 درصدی صادرات آب اکسیژنه

رشد 16 درصدی صادرات آب اکسیژنه

 

انواع آب اکسیژنه قابل عرضه توسط شرکت آب اکسیژنه ایران

 

 

انواع

آب اکسیژنه

قابل عرضه توسط

شرکت

آب اکسیژنه ایران

ترکیه

( پاشا )

35% صنعتی پاشا

35% خوراکی پاشا

50% درصد صنعتی پاشا

ایرانی

35% صنعتی کلر پارس

50% صنعتی کلر پارس

 

 

تاثیر رشد 16 درصدی صادرات آب اکسیژنه بر اقتصاد کشور

در این مطلب تاثیر رشد 16 درصدی صادرات آب اکسیژنه بر رشد اقتصادی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد. آب اکسیژنه به عنوان یک محصول کاربردی در صنایع مرتبط و تولید محصولات مختلف از آن نقش بسزایی دارد. و در بخش صنعت کشور به عنوان یکی از مواد اولیه ضروری ، مورد نیاز می باشد. از این رو تولید و عرضه مداوم و گسترده ای این ماده در اولویت می باشد.

رشد صادرات آب اکسیژنه بر رشد اقتصادی کشور تأثیر مثبتی داشته است. چون آب اکسیژنه محصولی صادراتی با ظرفیت بالای تولید در کشور می باشد. طبق آمار و اطلاعات بدست آمده میزان صادرات این محصول در چند سال اخیر رشد کرده و روند افزایشی را طی نموده است. این افزایش صادرات علاوه بر رشد اقتصادی باعث ارز آوری فراوانی برای کشور شده است.

برای تداوم صادرات باید دولت امکانات و منابع مورد نیاز تولیدکنندگان آب اکسیژنه را فراهم نماید. تا مشکلی در خطوط تولید ایجاد نشود. و آن ها بتوانند محصول مورد نیاز بازار داخلی و خارجی را تولید و تامین نمایند. تاثیرات مثبتی که افزایش صادرات آب اکسیژنه بر رشد اقتصادی کشور دارد. ارزآوری و درآمدزایی آن می‌ باشد.

برای مثال میزان ارز آوری شرکت کلر پارس عدد قابل توجهی بوده و این شرکت حدود یک سوم از میزان تولید خود را به کشورهای خارجی صادر می کند. طبق آمارهای بدست آمده حدود ۱۰تا ۱۵میلیون دلار ارز از طریق صادرات آب اکسیژنه وارد کشور می شود. که نقش بسزایی در رشد اقتصادی دارد. و اگر تحریم ها برداشته شوند. و تعاملات اقتصادی از سر گرفته شود حتما این عدد بیشتر از مقدار کنونی خواهد بود.

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *