مقالات

قیمت آب اکسیژنه

قیمت آب اکسیژنه

جهت اطلاع از قیمت آب اکسیژنه با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید

 

شماره های تماس :
  1. تهران انبار شور آباد خانم بخشایشی     09120312148
  2. تبریز انبار اختصاصی شرکت                 09141032292

 

قیمت آب اکسیژنه

خلاصه

قیمت آب کسیژنه موضوع اصلی این مقاله می باشد. در این مقاله تلاش می کنیم تا به روند قیمت گذاری آب اکسیژنه و عوامل موثر بر آن به صورت کمی و کیفی به صورت مفصل اشاره کنیم. آب اکسیژنه ترکیبی شیمیایی می باشد که با توجه به کاربردهای متنوعی که دارد. و با در بررسی کردن وضعیت بهداشتی کنونی و فرآیندهای صنعتی جامعه بشری ، تقاضا و نیاز به آن روز به روز با افزایش همراه می باشد. و روندی صعودی را طی می نماید.

این ترکیب همانگونه که در بالا به آن اشاره شد دارای مصارف و کاربردهای فراوانی در زمینه های گوناگون می باشد. این محصول هم در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد و هم دارای مصارف زیاد بهداشتی و خانگی نیز می باشد. امروزه نیز با شیوع گسترده ویروس کرونا ، این ترکیب یکی از صدر نشینان ترکیب های از بین برنده این ویروس منحوس می باشد.

حال با توجه به تفاسیر بالا اندکی با اهمیت و جایگاه این ماده آشنا شدیم. با افزایش روز افزون تقاضا برای خرید آب اکسیژنه ، قیمت آب اکسیژنه بیشتر از قبل در کانون توجه خریداران و مصرف کنندگان قرار می گیرد. ما نیز در این مقاله سعی داریم تک تک عوامل دخیل و موثر بر قیمت آب اکسیژنه را بیان نموده و به بررسی تفصیلی آن ها بپردازیم.

 

قیمت آب اکسیژنه و عوامل موثر بر آن

قیمت آب اکسیژنه نیز همانند سایر مواد و ترکیبات شیمیایی تابعی متشکل و تاثیرپذیر از چندین متغیر می باشد. در این مطلب تمامی عوامل دخیل در این موضوع را در ذیل بررسی خواهیم نمود. در ذیل عوامل موثر بر قیمت آب اکسیژنه نام برده می شوند.

  • آنالیز آب اکسیژنه
  • درصد خلوص
  • کیفیت مواد اولیه
  • هزینه های جانبی تولید
  • نحوه بسته بندی
  • نوع حمل ونقل
  • انبارداری و نگهداری
  • مسائل سیاسی و اقتصادی جهانی
  • تاثیر بازارهای مالی جهانی
  • میزان عرضه و تقاضا
  • خرید بدون واسطه از فروشنده

 

 

آنالیز آب اکسیژنه

موضوع آنالیز و چگونگی انجام آن بر مواد شیمیایی ، قسمتی از علم شیمی می باشد. که روند بررسی دقیق عناصر و مواد تشکیل دهنده یک ماده و ترکیب شیمیایی و همچنین فرآیندهای مورد نیاز برای این بررسی ها را شامل می شود. آنالیز و تجزیه و تحلیل مواد شیمیایی جهت بررسی کلی و کمی و کیفی آن ها صورت می گیرد.

همین تجزیه و تحلیل های کمی و کیفی در نوبه خود دارای چندین بخش و زیر مجموعه می باشند. که شامل بررسی های کلاسیک و بررسی های مدرن می شوند. و اساس کلیه این فرآیندها انجام آزمون هایی به وسیله ابزارها و دستگاه های خاص می باشد. این آزمون ها به طور کلی یک ماده و ترکیب را از نظر وجود و یا عدم وجود برخی عناصر بررسی می نمایند.

در آنالیز آب اکسیژنه نیز این ماده از نظر وجود برخی عناصر مورد بررسی قرار می گیرد. و مشخص می شود که این ترکیب کدام عناصر دیگر را در خود دارد یا ندارد. زیرا وجود برخی مواد در آب اکسیژنه باعث کاهش و افت کیفیت آن می شوند . بدین ترتیب با تجزیه و تحلیل  این نوع اطلاعات مبحث آنالیز آب اکسیژنه ، تاثیر خود را به صورت پنهان بر قیمت آب اکسیژنه اعمال می نماید.

 

عامل درصد خلوص

پس از انجام آنالیز و بررسی وجود یا عدم وجود برخی عناصر و مواد در ترکیب آب اکسیژنه و مشخص نمودن این عناصر ، نوبت به بررسی میزان خلوص آب اکسیژنه می رسد. هدف از انجام این کار ، مشخص نمودن میزان دقیق عاری بودن این ماده از بعضی عناصر خاص است. دیگر هدف این عمل تعیین درصد ترکیب ایزوتوپ های اکسیژن و هیدروژن و نحوه ترکیب آنها در آب اکسیژنه و میزان فراوانی درصدی آن ها در آب اکسیژنه می باشد.

با این روش میزان و درصد آب اکسیژنه های حاصل از ترکیب ایزوتوپ های هیدروژن و اکسیژن نیز مشخص می گردد. یعنی هرمقدار حساسیت و دقت در محل مصرف ، بسته به نوع کاربرد بیشتر باشد. درصد خلوص آب اکسیژنه نیز باید بیشتر بوده و میزان ناخالصی آن نیز کمتر باشد. به عنوان نمونه مصارف وکاربردهای آزمایشگاهی و دارویی و پزشکی به علت حساسیت و دقت بالا نیازمند درصدهای خلوص بالایی از آب اکسیژنه می باشند.

متقابلا کارخانجات سازنده جهت تولید درصدهای خلوص بالا باید از تجهیزات و دستگاههای پیشرفته استفاده نموده و مراحل کنترل کیفی کار را نیز بیشتر می نمایند. و آشکار است که به طبع آن قیمت آب اکسیژنه رابطه مستقیمی با درصد خلوص آن برقرار می کند.

 

رابطه کیفیت مواد اولیه با قیمت آب اکسیژنه

مساله حائز اهمیت دیگری که بر ارزش مادی و قیمت مواد شیمیایی به ویژه قیمت آب اکسیژنه تاثیر می گذارد نوع و ترکیب مواد اولیه تشکیل دهنده آن ها می باشد. یعنی اینگونه می توان اظهار داشت که هرچقدر تولید کنندگان مواد شیمیایی از مواد اولیه مرغوب و دارای استاندارهای جهانی و از تولیدات برندهای معروف و باکیفیت در تولید محصولات خود بهره ببرند.

به همان میزان نیز کیفیت محصولاتی که تولید می شوند نیز افزایش یافته و درنتیجه کارایی و اثر بخشی آن در مرحله مصرف ، بیشتر و چشمگیرتر می گردد. به همین علت اکثر مصرف کنندگان و خریداران خواستار خرید محصولاتی می باشند. که شرکت های تولید کننده آنها ، از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت در فرآیند تولید محصول استفاده نموده باشد. و همچنین به این موضوع نیز آگاه می باشند که کیفیت بالای مورد انتظار از محصولی که خریداری می شود ، مستلزم صرف هزینه های بیشتر برای تامین مواد اولیه مرغوب می باشد.

تمامی موارد فوق الذکر نهایتا در قیمت آب اکسیژنه دخیل می باشند. و خریداران نیز باید این موضوع را در نظر داشته باشند که اختلاف قیمت انواع آب اکسیژنه برگرفته از همین مساله می باشد. و این وظیفه تولیدکنندگان است که به هنگام فروش محصولشان مشتریان را از این مساله آگاه نمایند. که قیمت محصول نهایی در گرو کیفیت آن متغیر بوده و رابطه مستقیمی با آن دارد.

 

اثر مسائل سیاسی و اقتصادی جهانی

در جهان کنونی خواسته یا ناخواسته بازارهای مالی و اقتصادی شدیدا با یکدیگر مرتبط بوده و به صورت گسترده ای متاثر از  فعل و انفعالات همدیگر هستند. به گونه ای که ابرقدرت های اقتصادی در زمینه های گوناگون به طور مشخصی رهبریت بازارهای مالی دنیا را برعهده می گیرند و به عبارتی اقتصادهای کلان و خرد را تحت سلطه خود درمی آورند.

این رهبریت و سلطه تقریبا تمامی بازارهای مالی و مراودات اقتصادی کشورها را شامل می شود. به گونه ای که تاثیر گذاری اقتصادهای بزرگ در بازارهای مالی نقش یک سیاست کلان در بخش مدیریتی دولت های بزرگ را ایفا می نماید. این تاثیر گذاری رویدادهای جهانی را نیز شامل می شود.

به عنوان مثال وقوع جنگ ، بروز تنش های دیپلماتیک ، اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی و مواردی از این قبیل به صورت واضح و آشکار ، اثرات خود را بر تمامی قیمت ها  از جملهخ قیمت آب اکسیژنه اعمال می نمایند.

 

تاثیرات بازارهای مالی جهانی

ممکن است برایمان این سوال پیش بیاید که این تاثیر گذاری چگونه و به چه شکل می باشد. برای پاسخ دادن به این سوال از این نکته شروع می کنیم. که امروزه به جرات می توان گفت که اکثر محصولات و کالاهای تولیدی کشورها یا سهام کارخانه های تولیدکننده آن ها در بورس کشورها عرضه و مورد معامله قرار می گیرند.

به نوعی می توان گفت که اکثر محصولات وکالاها در بورس ارزش گذاری می شوند. و عوامل متعددی بر این ارزش گذاری ها تاثیر می گذارند. به عنوان مثال سود آوری شرکت ها ، صادرات و واردات ، رشد یا رکود اقتصادی ، تورم ، جهش تولید ، سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی،  مواد اولیه و منابع طبیعی موجود در طبیعت ، منابع داخلی ، حمایت دولت ،  سیاستگذاری های مالی و اقتصادی ، عرضه و تقاضا ، تحریم ها ، ارتباطات بین المللی ، جنگ ، سیاست خارجی و مواردی از این دست همگی به نوبه خود در این ارزش گذاری ها تاثیر گذار هستند.

و در نهایت در قیمت جهانی و قیمت داخلی تمامی محصولات اثر خود را نمایان می کنند. قیمت آب اکسیژنه نیز مستثنی از این قاعده نبوده و ارتباط تنگاتنگی با قیمت جهانی محصولات شیمیایی و پتروشیمی داشته و از همگی این موارد تاثیرپذیر می باشد.

 

میزان عرضه و  تقاضا

یکی دیگر از مهمترین موارد داخلی و خارجی ذکرشده در تعیین قیمت محصولات ، عامل عرضه و تقاضا در بازار مواد شیمیایی می باشد. این قاعده از دیرباز بر بازار حاکم بوده به طوری  که هر چقدر تقاضا بیشتر باشد به طبع آن قیمت آب اکسیژنه و کلیه محصولات مرتبط متناسب با تقاضا افزایش پیدا می کند. و بالعکس هرچقدر تقاضا کمتر باشد قیمت نهایی محصول نیز کمتر می شود.

همچنین هر مقدار عرضه محصولات در بازار افزایش پیدا کند. با توجه به زیاد بودن موجودی محصول در بازار و به وجود آمدن مسائلی از قبیل تاریخ انقضای محصول ، هزینه انبارداری و نگهداری و غیره فروشندگان سعی می کنند. تا محصول خود را در کمترین زمان به فروش برسانند. و همه این موارد دست به دست هم خواهند داد تا قیمت نهایی محصول در بازار بالاجبار کاهش پیدا کند.

خرید بدون واسطه از فروشنده

در حال حاضر حضور گسترده و تاثیر گذاری چشمگیر واسطه ها و دلالان در زمینه خرید و فروش کالا بر هیچکس پوشیده نمی باشد. و این موضوع به یکی از مشکلات اساسی در زمینه خرید و فروش کالا تبدیل می شود. زیرا واسطه ها کالا را به صورت مستقیم به دست خریدار نمی رسانند و میان چرخه عرضه و تقاضا تنها به فکر سود مادی خود هستند.

این مساله باعث می شود تا کالا و محصول با قیمتی بالاتر از ارزش ذاتی خود به دست خریدار برسد. همچنین عوامل متعددی  نیز وجود دارند که باعث به وجود پدیدار شدن واسطه ها می گردند که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می نماییم. یکی از این موارد عدم توانایی بعضی از خریداران در خرید نقدی ، و خرید غیر نقدی آن جنس ا از واسطه ها می باشد.

در این بین واسطه ها هم  از این موضوع آگاه بوده و خودشان کالا را به صورت نقدی خریداری نموده و آن را با قیمتی بالاتر به صورت غیرنقدی به خریداران به فروش می رسانند. مورد دیگر ، نبود شبکه توزیع و فروش گسترده و مناسب کالا از سوی فروشندگان می باشد. که باعث می شود اکثر تولیدکنندگان نتوانند تولیدات خود را در گستره جغرافیایی وسیعی توزیع نمایند.

به همین سبب نیز خریداران نمی توانند کالا را به صورت مستقیم از تولید کننده خریداری نمایند. خود این موضوع به خودی خود باعث به ظهور واسطه ها در چرخه خرید و فروش کالا می گردد. قیمت آب اکسیژنه نیز در نوبه خود از مواردی ذکر می شوند تاثیر پذیر می باشد. و شرکت آب اکسیژنه ایران درصدد است تا آب اکسیژنه مورد نیاز مشتریان عزیز را بدون واسطه و به صورت مستقیم و با کمترین قیمت تامین نماید.

روش بسته بندی کردن آب اکسیژنه

آب اکسیژنه ماده ای شیمیایی می باشد. و روش های بسته کردن و نگهداری کردن از ان بسیار مهم می باشد. چون این ترکیب شیمیایی در مقابل نور و حرارت بسیار حساس می باشد. و به سرعت تجزیه می شود و به آب و اکسیژن تبدیل می گردد. و خاصیت خود را از دست می دهد و اگر هم خاصیت خود را از دست ندهد. درصد خلوص آن کاهش پیدا می کند. و میزان اثر بخشی و کارایی آن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

با توجه نمودن به این مسائل ، روش بسته بندی نمودن این محصول ، باید به شکلی و نحوی صورت بگیرد. که از این ترکیب در مقابل نور و گرما محافظت نماید. همین امر نیز باعث می شود تا کارخانجاتی که آب اکسیژنه تولید می نمایند. از بسته بندی هایی که تیره و آب شکل می باشند و در برابر نور و حرارت نیز مقام هستند استفاده می کنند. و هر چقدر کیفیت موادی که در بسته بندی مصرف می شوند بالاتر باشد. قیمت نهایی کالا و به دنبال آن قیمت آب اکسیژنه نیز افزایش پیدا می کند.

 

نحوه حمل و نقل آب اکسیژنه

مورد آخر تاثیر گذار بر قیمت آب اکسیژنه که به بررسی آن می پردازیم موضوع روش ارسال کالا می باشد. نحوه ارسال کالا با توجه به هزینه بر بودن آن تاثیر بسزایی در قیمت آن دارد. زیرا همانگونه که می دانیم عواملی نظیر مسافت ، نوع وسیله نقلیه ، مکان مبداء و مقصد ، هزینه های گمرکی و ترانزیتی . دفعات بارگیری و تخلیه همگی تاثیر مستقیمی بر قیمت این محصول دارند.

تولیدکننده ای که قصد دارد محصول خود را با نازلترین قیمت به دست خریدار برساند. باید در انجام تمامی موارد بالا دقت و ابتکار عمل به خرج دهد. تا با باستفاده کردن از شیوه های نوین حمل و نقل و ارسال کردن محموله و با همکاری کارشناسان. مجرب این حوزه از هزینه های مربوطه کاهش پیدا کند. تا قیمت نهایی محصول نیزکاهش پیدا نماید.

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “قیمت آب اکسیژنه

  1. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    از اینکه قیمت های آب اکسیژنه را در این بازار پر هرج و مرج به صورت کاملا شفاف در اختیار ما مشتریان قرار میدهید از شما سپاسگذاریم
    از اینکه قیمت های رسمی و غیر رسمی را از هم جدا کرده اید هم خیلی به نفع شرکت ما شده است
    پاینده باشید

    1. hpdiran گفت:

      نظر لطف شماست خوشحال میشویم که ایرادات ما را هم بیان نمایید تا نسبت به اصلاح آن ها اقدام نماییم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *