اخبار

مذاکرات خرید آب اکسیژنه

آغاز مذاکرات جهت خرید آب اکسیژنه

مذاکرات خرید آب اکسیژنه

مقدمه

شرکت آب اکسیژنه ایران ، مذاکرات خرید آب اکسیژنه ترکیه ( پاشا ) را در دستور کار خود قرار داده است. زیرا در طی چند ماه اخیر ، توقف تولید آب اکسیژنه ، صنایع تولیدی داخلی را با مشکلات جدی مواجه کرده است. و به طبع آن ، کاهش چشمگیر میزان آب اکسیژنه را در بازار داخلی شاهد هستیم. و مقدار اندک تولید داخلی هم جوابگوی بخش وسیع صنعتی و تولیدی نمی باشد.

در این میان هم دلالان و سودجویان نیز از فرصت موجود استفاده کرده اند و قیمت آب اکسیژنه موجود در بازار را به طور چشمگیری بالا برده اند. اما این شرکت همواره خود را ملزم و متعهد به تامین فوری مواد اولیه صنایع داخلی می بیند. همین امر نیز باعث می شود تا روند مذاکرات جهت خرید آب اکسیژنه ترکیه ( پاشا ) با جدیت از سوی مسئولین این شرکت پیگیری شود.

 

دلایل توقف واردات آب اکسیژنه

در طول چند ماه اخیر دلایل متعددی باعث می شود تا روند تولید آب اکسیژنه متوقف گردد. از جمله این دلایل می توان به تاثیر افزایش تورم ، بالا رفتن قیمت حاملهای انرژی ، اوضاع نامناسب سیاسی و اقتصادی دولت ترکیه و همچنین عدم توانایی در واردات انرژی از سوی دولت ترکیه اشاره نمود. عوامل دیگری نیز در بین تاثیر گذار هستند.

اما مهمترین عوامل ، موارد مطرح شده در بالا می باشند. مشکلات سیاسی  و اقتصادی دولت ترکیه باعث شده است تا زمینه بروز مشکل در صنعت این کشور پدید آید. همچنین عدم توانایی در حل و فصل مسائل اقتصادی و مقابله با بحران انرژی از سوی دولت ، بخش تولیدی این کشور را دچار رکود فزاینده ای نموده است.

مهمترین مورد تاثیر گذار در این رویداد ، موضوع انرژی و قیمت سرسام آور آن در این کشور می باشد. موضوع حاملهای انرژی و قیمت آنها تاثیر بسزایی بر عملکرد بخش های تولیدی دارد و همین دلیل نیز باعث می شود تا بخش های تولید و صنعتی این کشور میزان فعالیت و تولید خودشان را طی ماه های اخیر به کمتر میزان ممکن کاهش دهند. در این بازه زمانی نیاز به مذاکرات خرید آب اکسیژنه بیش از پیش دیده می شود.

 

دلایل توقف واردات آب اکسیژنه

افزایش قیمت حاملهای انرژی

کمبود انرژی

مشکلات اقتصادی و سیاسی

افزایش نرخ تورم

 

 

تصمیم برای مذاکرات خرید آب اکسیژنه

با توجه به افزایش تقاضا و نیاز کارخانجات داخلی برای مواد اولیه ، اقداماتی برای مذاکرات خرید آب اکسیژنه از سوی شرکت آب اکسیژنه ایران درحال انجام شدن هستند. شرکت آب اکسیژنه ایران نماینده رسمی آب اکسیژنه ترکیه ( پاشا ) می باشد  و در طول سال های اخیر با واردات آب اکسیژنه نیاز بخش زیادی از کارخانجات و صنایع داخلی را مرتفع نموده است.

اما در طول چند ماه اخیر با توجه به مشکلاتی که  از سوی کشور ترکیه به وجود آمده است. روند واردات نیز با مشکل روبرو می باشد. به همین سبب نیز مدیران و مسئولین این شرکت تمامی سعی و تلاش خود را به انجام می دهند تا با گفتگو  و مذاکره با مسئولین کارخانه پاشا ، با خریداری و واردات مجدد این محصول ، نیاز بخش تولیدی و صنعتی کشور را برطرف نمایند.

خوشبختانه با انجام مذاکره و دادن قول همکاری از طرف شرکت پاشا ، انتظار می رود تا طی چند هفته آینده خرید این محصول از سمت شرکت آب اکسیژنه ایران صورت گیرد. و پس از انجام خرید ، پروسه های اداری و گمرکی واردات این محصول نیز به سرعت صورت گیرد. تا آب اکسیژنه در کمترین و سریعترین زمان ممکن به دست مصرف کنندگان برسد.

 

حمایت ها و همکاری های لازم جهت فعالیت دوباره واحدهای تولیدی

با تلاش و پیگیری از طرف مسئولین داخلی ترکیه ای ، بخش قابل توجه مشکلات واحدهای تولیدی در طول چند هفته اخیر حل گردیده. این تلاش ها نیز تاثیر خود را با افزایش میزان تولید کارخانجات صنعتی نشان می دهند. البته در این میان سود جویی برخی کارخانجات و  دلالان از وضعیت موجود بی تاثیر نمی باشد.

با توجه به تفاسیر بالا نمی توان تمامی تقصیرها و مشکلات را بر گردن دولت انداخت زیرا کارخانجات و واحدهای تولیدی با تجربه ای که دارند. در زمان مشخصی میزان تولید خود را کاهش می دهند تا مقدار تقاضا از سوی خریداران افزایش یابد. تا آن ها نیز به دنبال آن قیمت محصولات خود را روز به روز افزایش دهند.

ولی تمامی همت و تلاش شرکت آب اکسیژنه ایران بر این است تا با  مذاکرات خرید آب اکسیژنه ، مدیران کارخانه آب اکسیژنه ترکیه ( پاشا ) را با خود همراه نمایند. زیرا بازار داخلی این محل مناسبی جهت ارائه محصولات این کارخانه می باشد و گستردگی تقاضا برای این محصول بسیار زیاد می باشد.

 

منبع: https://www.hidrojenperoksit.com.tr

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *